Varikliai yra besisukantys įrenginiai, kurių apsisukimų greitis yra matuojamas apsisukimais per minutę. Variklio apsukos yra variklio sūkių skaičiaus matas. Kuo greičiau variklis veikia, tuo daugiau apsisukimų jis atlieka per minutę ir tuo daugiau galios gamina. Dyzelinio generatoriaus variklis paprastai dirba fiksuotu greičiu ir padaro 1500 apsisukimų per minutę (RPM).
Rekomenduojamos variklio apsukos:
Tachometro (prietaisas, kuris rodo variklio apsukas, ir dažniausiai yra šalia spidometro) raudona zona rodo leistiną apsukų dažnį, todėl geriausia važinėti laikant apsukas iki raudonos zonos. Esant didelėms apsukoms, variklis patiria didelių apkrovų, todėl galima sugadinti veleną. Specialistai rekomenduoja nedidinti variklio apsukų daugiau negu 2 – 3 tūkstančius apsukų per minutę, kol nėra pasiekta optimali variklio temperatūra. Be to, rekomenduojama važiuoti ne tik mieste, bet ir užmiestyje taip, kad kartais variklis galėtų veikti esant apie 2500 apsukų per minutę. Nes tokiame režime sudega anksčiau atsiradę suodžiai ir nuodegos, o tai leidžia ženkliai sumažinti purkštukų, stūmoklių žiedų ir filtro gedimo riziką. Jei turite automobilį su turbokompresoriumi, tada nereikėtų gesinti automobilio iš karto po sustojimo. Tokiu atveju leiskite jam veikti dar 2 – 5 minutes, nes per šį laiką pakankamai sumažės turbinos apsukos ir temperatūra. Be to, patariama vengti važiavimo esant aukštoms variklio apsukoms, nes tai sukelia padidintas variklio apkrovas, ko pasekoje gali atsirasti ir daugiau problemų.
Tachometro diapazono viršuje yra zona, vadinama raudona linija – paprastai paryškinama tiesiogine prasme raudona linija. Variklio apsukų skaičius viršijantis raudoną liniją gali sugadinti variklį. Tai daugiausia galioja automobiliams su mechanine pavarų dėže, nes automobiliai su automatine pavarų dėže yra užprogramuoti perjungti pavaras, kol variklio sūkiai pasiekia tą tašką. Tai taip pat skirsis, priklausomai nuo to, kaip stipriai spaudžiate akceleratoriaus (greičio) pedalą. Įprasto vairavimo metu automatinė pavarų dėžė perjungs pavarą esant bet kokiam variklio sūkių dažniui, kad būtų pasiektas geriausias efektyvumo ir sklandumo derinys, todėl tachometras tampa nereikalingas. Vairuotojai su mechanine pavarų dėže turi patys įvaldyti šį įgūdį, o tachometras gali jiems padėti. Naujesniuose automobiliuose su mechanine pavarų dėže apsisukimų ribotuvas neleidžia varikliui pasiekti už raudonos linijos esančių apsukų skaičiaus, o tai pašalina galimą žalą. Tačiau vairuotojas vis tiek turi perjungti aukštesnę pavarą.
Automobiliuose sūkiai matuoja, kiek kartų variklio alkūninis velenas kas minutę padaro vieną pilną apsisukimą, o kartu – kiek kartų kiekvienas stūmoklis pakyla aukštyn ir žemyn savo cilindre. Paspaudus akceleratorių, automobilio variklio apsukų dažnis didėja, kaip ir galia. Variklis nebūtinai sukuria didžiausią galią esant didžiausiam apsukų dažniui. Variklio specifikacijose paprastai nurodomas didžiausias arklio galių skaičius, po kurio nurodomas apsisukimų skaičius, kai jis atsiranda, pvz., 252 AG esant 5600 aps./min. Sukimo momentas, variklio momentinės sukimosi jėgos matas, paprastai pasiekiamas esant mažesniems sūkiams ir gali būti rodomas kaip diapazonas varikliuose su turbokompresoriumi arba su kompresoriumi.