Žvelgiant iš ekologijos perspektyvos ir vertinant išmetamų teršalų kiekį dyzeliniai varikliai turi blogą reputaciją. Dyzeliniai sunkvežimiai, iš kurių sklinda dideli juodų dūmų kiekiai (kitaip dar vadinami anglies rieduliais), visada kelia pyktį.
Žmonių simpatijų nesustiprina ir tai, kad pastaruoju metu kyla skandalų, į kuriuos įtrauktos ir „Volkswagen“ transporto priemonės, dėl dyzelinių variklių. Tačiau faktas – dyzelinės transporto priemonės nėra tokios blogos, kaip dažnai manoma.
Tai, kad su išmetamosiomis dujomis išskiriami juodi dūmai, dar nereiškia, kad dyzelinas yra labiau kenksmingas aplinkai, nei kitos rūšies kuras. Žmonės vis dar nesupranta, kad visi vidaus degimo varikliai, net ir benzininiai, išmeta tam tikrus teršalų kiekius, tačiau jie tiesiog nematomi. Tuo galima įsitikinti panaudojus UV / infraraudonųjų spindulių fotoaparatą.
Vis dėlto nėra normalu, kai transporto priemonė su dyzeliniu varikliu skleidžia itin didelius juodų dūmų kiekius. Tačiau reikėtų pasakyti, kad nauji dyzeliniai varikliai yra labai patobulinti, palyginti su senesniais dyzeliniais varikliais, ir retai išmeta dūmus.
Dažniausiai dideli išmetamų juodų dūmų kiekiai rodo, jog transporto priemonėje yra defektas, kurį reikėtų kuo greičiau pašalinti. Tai kenkia ne tik aplinkai, bet ir jūsų piniginei.
Juodi dūmai dažnai reiškia mažesnį mpg ir didesnes kurui išleidžiamas pinigų sumas. Toliau pateikiamos kelios priežastys ir keli patarimai, kaip sumažinti juodų dūmų, sklindančių iš transporto priemonės su dyzeliniu varikliu, kiekį.
# 1 – neteisingas kuro tiekimas
Atkreipkite dėmesį į degalų tiekimo sistemą. Pirmiausia išbandykite paprastesnius dalykus, t. y. purkštuko veikimą ir EGR vožtuvo sistemą. Jei kyla problemų, gali tekti pakeisti EGR vožtuvą. Jei tai neištaisys padėties, greičiausiai yra iškilusi mechaninė problema.
Patikrinkite purkštukus. Gali būti, kad jie užsikimšę arba juos tiesiog reikia pakeisti. Tiesa, neteisingi vožtuvų tarpai kelia tas pačias problemas, tačiau tokie atvejai gana reti.
# 2 – purvinas arba užsikimšęs oro filtras
Juodi išmetamųjų dujų dūmai reiškia viena: kuras yra iš dalies sudegęs. Įprastas variklis degina visus degalus, išskirdamas vandenį ir CO2. Juodi dūmai rodo, kad dėl kažkokių priežasčių degalai deginami tik iš dalies, o rezultatas – netinkamas oro / degalų mišinys.
Kadangi dyzelinis kuras yra tik mišinio dalis degimo procese, reikia atkreipti dėmesį ir į kitą komponentą – orą. Jei oro į variklį patenka nepakankamai, mišinys bus per daug turtingos sudėties. Patikrinkite oro filtrą ir pakeiskite jį, jei jis nešvarus. Jei nepakankamas oro patekimas – radote gedimų kaltininką.
#3 – blogas MAF daviklis
Kaip buvo minėta anksčiau, norint užtikrinti, kad visi degalai būtų sudeginti, svarbu tinkamas oro ir degalų santykis. Reikia įsitikinti ne tik tuo, kad oro filtras praleidžia pakankamai oro, bet ir tuo, ar transporto priemonės kompiuteris teisingai matuoja patenkantį oro kiekį.
Oro srauto matuoklis (MAF daviklis) yra atsakingas už tai, kad teisingas degalų kiekis būtų sumaišytas su oru, patenkančiu į variklį. Jei MAF daviklis veikia blogai, jis gali fiksuoti didesnį oro srautą, nei yra iš tikrųjų. Dėl šios priežasties į variklį įpurškiamas perteklinis degalų kiekis. Galutinis rezultatas – nesudeginti degalai, išmetami juodų dūmų pavidalu.
# 4 – per didelės anglies sąnašos
Jei automobilis yra senesnis ir turi didesnę ridą, gali būti, kad kritinėse vietose jis paprasčiausiai sukaupė per daug degimo sąnašų, dėl to sutriko jo veikla. Kadangi dyzeliniai varikliai veikia ilgiau ir jiems naudojamas žalias kuras, jie linkę kaupti anglį.
Daugeliu atvejų tai lengva išspręsti. Į savo dyzelinį kurą įpilkite specialaus dyzelino priedo ir darykite tai reguliariai. Vieni populiariausių dyzelinių variklių priedų šiuo metu yra „Liqui Moly Pro-Line Engine Flush“ ir „Hot Shot’s Secret Diesel Extreme“. Abu atlieka fantastišką darbą.