4 PRIEŽASTYS, KODĖL AUTOMOBILIO STARTERIS SUKASI, BET VARIKLIS NEUŽSIVEDA


Tikriausiai kiekvienam, turinčiam transporto priemonę, yra tekę patirti, ką reiškia, kai pakartotinai po kelis kartus pasukamas automobilio raktelis ir girdima, kaip starteris sukasi, bet variklis neužsiveda. Tokiais atvejais nereikėtų pasiduoti beviltiškumui, verčiau – išsiaiškinti šios problemos priežastis.

Priežastys, kodėl starteris sukasi, bet automobilis nepajuda iš vietos

Automobilio užvedimo metu iš pradžių veikia starteris, kuris ir įjungia variklį. Starteris paskatina suktis smagratį, kuris suka alkūninį veleną, jeigu viskas veikia tinkamai. Kartais šis procesas nutrūksta, kai sistemoje yra kliūčių ar sugedusių detalių.

Norint, kad variklis užsivestų, reikia pakankamo kuro slėgio, tinkamos kibirkšties ir normalios kompresijos (spaudimo). Kai tai neveikia, problemas dažniausiai kelia viena iš sistemų, pavyzdžiui,  starterio sistema. Toliau pateikiamos kelios dažniausios variklio neužsivedimo priežastys ir keli patarimai, kaip nustatyti šiuos trikdžius bei juos pašalinti.

#1 – problemos su kibirkštimi

Kibirkšties problemos (nepakankamumas) gali atsirasti dėl sugedusio degimo modulio, sugedusios alkūnės jutiklio, apsemto variklio (kartais pasitaiko senesniuose ar didelės ridos automobiliuose), sugedusių (blogų) žvakių ar dėl problemų su degimo grandine, pavyzdžiui, elektros laidų sistemomis, apsaugos sistemomis (degalų srautas gali būti apribotas, siekiant išvengti vagystės, arba raktelyje esantis lustas gali būti sugedęs), arba netinkamai veikiančiu uždegimo jungiklis.

Netinkamai kibirkštis gali pasirodyti, jei kyla problemų dėl laiko sistemos nustatymo. Tai gali būti sunku diagnozuoti, tačiau laiko indikatorius yra naudinga priemonė siekiant patikrinti, ar visi cilindrai tinkamai veikia.

Norėdami nustatyti, ar nekyla kibirkšties problemų, vizualiai patikrinkite skirstytuvo dangtelį (jei toks yra jūsų automobilyje) ir žvakių laidus, nes jų būklė senstant gali itin prastėti. Norint patikrinti žvakės būklę ir veikimą, reikia naudoti kibirkščių testerį.

Jei įtariate, kad po pakartotinių bandymų užvesti automobilį variklis gali būti apsemtas, nuimkite žvakes ir leiskite išdžiūti.

# 2 – kuro srauto defektai

Kuro srauto problemos gali kilti dėl pažeisto kuro siurblio, užteršto ar netinkamo kuro bako, sugedusio ar užsikimšusio kuro filtro ar purkštuko arba paprasčiausiai dėl ištuštėjusio kuro bako.

Norint, kad automobilio variklis užsivestų ir veiktų sklandžiai, svarbu užtikrinti tinkamą degalų slėgį. Kai įjungsite automobilio degimą, klausykite, ar išgirsite degalų siurblio švilpimą. Jei iš automobilio vidaus ar iš kuro bako nesigirdi jokių garsų, siurblys gali neveikti ir degalai visiškai nepasieks variklio.

Atkreipkite dėmesį, kad kai kurie kuro siurbliai veikia tik tada, kai automobilis pradeda važiuoti, todėl vos jį užvedus kartais negirdima jokio garso. Norėdami gauti daugiau informacijos apie tai, skaitykite transporto priemonės dokumentus.

Jei vis dėlto girdite degalų siurblio keliamus garsus, galite pabandyti uždėti plokščią atsuktuvą ant kiekvieno purkštuko, kol automobilis užvestas. Jei purkštukai veikia, iš kiekvieno purkštuko išgirsite silpną tiksintį garsą, kurį sukelia atsuktuvo ašis.

Kai kuriuose automobiliuose yra saugos funkcija, vadinama inerciniu jungikliu, kuris po smūgio automatiškai išjungia degalų srautą. Jei jūsų transporto priemonė pateko į eismo įvykį, patikrinkite automobilio dokumentus, kad sužinotumėte, ar ši funkcija įdiegta į jūsų transporto priemonę ir kaip rankiniu būdu ją perjungti, kad degalai vėl tekėtų.

# 3 – mažas suspaudimas (kompresija)

Kiekvienam cilindrui reikia suspaudimo, kad variklis veiktų teisingai. Suspaudimo laipsnis maksimalų cilindro tūrį palygina su minimaliausiu cilindro tūriu kiekvieno stūmoklio eigos metu. Jei vieno ar kelių cilindrų slėgis žemas, oras iš degimo ciklo prasiskverbia pro stūmoklio žiedus, o tai riboja darbo, kurį cilindras gali atlikti, kad suktų alkūninį veleną, intensyvumą.

Suspaudimo problemas gali sukelti nulūžęs ar atsilaisvinęs paskirstymo diržas ar grandinė. Perkaitęs variklis yra dar viena rimta problema, kuri gali neleisti automobiliui užsivesti.

Pabandykite naudoti suspaudimo matuoklį arba testerį, kad sužinotumėte, ar kyla problemų dėl suspaudimo. Jei taip, nuotėkio patikrinimas yra antras žingsnis, siekiant išsiaiškinti, ar nėra cilindro nuotėkio. Profesionalus mechanikas gali atlikti šiuos bandymus ir ištirti cilindrus, jei patys neturite pakankamai žinių ir nepasitikite savo jėgomis.

# 4 – maitinimo problemos

Kita galima problema yra silpnas starterio veikimas, kurio metu sukimui naudojama daug amperų ir paliekama nepakankamai jėgos kuro purkštukams bei uždegimo sistemai įjungti. Tokiu atveju  tikriausiai pastebėsite, kad starteris kelia neįprastą triukšmą, kai bandote užvesti variklį.

Silpni ar surūdiję akumuliatoriaus laidai arba silpna baterija taip pat gali prisidėti prie šios problemos. Sukdami variklį, multimetru patikrinkite akumuliatoriaus įtampą. Jis turėtų rodyti daugiau nei 10 voltų.

Patikrinkite, ar neišdegę saugikliai, vizualiai nuimdami ir patikrinę kiekvieno saugiklio laidus, kai automobilis yra neužvestas. Jei atrodo, kad jie yra geros būklės, įdėkite juos atgal, tada pabandykite dar kartą užvesti automobilį ir naudokite specialią lemputę, kad patikrintumėte kiekvieną saugiklį, ar nėra elektros srovės. Pažeistus saugiklius pakeiskite naujais.

Trikdžių šalinimo patarimai

Jei starteris sukasi, bet variklis neužsiveda, išjunkite automobilio degimą ir nuimkite oro įleidimo vamzdį, pritvirtintą prie droselio korpuso. Po to, švelniai atidarydami droselį, įpilkite nedidelį kiekį skysčio. Tai padarę, pabandykite dar kartą užvesti variklį.

Jei variklis užsiveda, bet gęsta po kelių sekundžių, tai reiškia, kad jis neturi degalų, tačiau kibirkštis ir suspaudimas veikia gerai. Tačiau jei variklis neužsiveda, jam beveik neabejotinai trūksta kibirkšties.

Venkite pakartotinai užvedinėti automobilio variklį, nes tai gali pakenkti starteriui arba iškrauti akumuliatorių. Jei vis tik turite bandyti kelis kartus, palaukite keletą minučių, kad starteris atvėstų.

Labai svarbu patikrinti, ar nėra jutiklių ir pavarų defektų, nes šiuolaikiniai automobiliai turi įvairių elektroninių komponentų, galinčių sukelti gedimą variklio užvedimo proceso metu. Geriausias būdas tai padaryti yra patikrinti, ar automobilio elektroninėje sistemoje (kompiuteryje) nėra kodų (elektros sistemos gedimų) – tai padaryti galima nuskaitymo įrankiu, kurį galite rasti daugumoje automobilių prekių parduotuvių. Dėl daugumos išvardytų problemų užsidegs variklio tikrinimo lemputė.

Naudingi patarimai

Comments are disabled.